-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:17160 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

آيا اين مطلب صحيح است كه پيامبر « ص » برخي از علوم الهي را از بحيراي راهب فرا گرفت ؟
علوم انبياء خاصه پيامبر اسلام حضرت محمد « ص » علومي لدّني است و شهودي مي باشد . به همين جهت در آن خطا و اشتباه وجود ندارد . و صددرصد مورد اعتماد است . اگر پيامبري علم خودش را از غير خدا گرفته باشد . علم او بشري خواهد بود يعني علمي كه از طريق حواس يا عقل تحصيل شده و با علوم ديگر مورد احتمال خطا و اشتباه تفاوتي نخواهد داشت .
و به همين جهت مورد اعتماد نيست ، در حالي كه عصمت است . با توجه به اين قاعده كلي اگر علم پيامبر اسلام « ص » از سوي بحيراي راهب باشد معنايش اين است كه از ويژگيهاي خاص انبياء عصمت و وحي را نداشته است . و كتابش « قرآن » اعجاز نيست . و اين نفي پيامبري آن حضرت است . و نعوذبالله بايد بگوئيم ، ادعا پيامبري از سوي او كذب بوده ، و پيامش پيامبر بحيراي راهب است ، نه پيامبر خدا . در صورتي كه اين خلاف دلائل روشن بر رسالت و پيامبري اوست .

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.